Jaké téma vás zajímá
Nejčastější otázky k úvěru
Před sjednáním úvěru
Co potřebuji k tomu, abych mohl uzavřít smlouvu?
Předpokládáme, že vám je 18 let a více. Potřebujeme jen 2 doklady totožnosti s vaší fotografií, příp. plnou moc pro zastupování společnosti, u soukromých osob ještě doklad potvrzující příjem.
Může mě někdo při převzetí vozu zastoupit?
Ano, jen budeme potřebovat ověřenou plnou moc pro tuto událost. Zde je odkaz pro soukromou osobu a pro podnikatele nebo firmu.
Můžu si v průběhu smluvního vztahu změnit nastavení úvěrů, např. výši splátky?
Ano, podáte žádost o změnu smlouvy ve formulářích na našem webu. Vaši žádost vyhodnotíme a následně vás budeme informovat o výsledku posouzení. Našim klientům se snažíme maximálně vyjít vstříc.
Lze předčasně splatit úvěr?
Ano, na základě vaší žádosti připravíme předběžnou kalkulaci předčasného splacení smlouvy. Budete-li souhlasit s kalkulací, je třeba zaslat závaznou žádost o předčasné splacení a uhradit uvedenou částku.
Je možný odklad splátek?
Odklad splátek (platební prázdniny) je možné poskytnout až na tři měsíce, vždy s účinností ode dne splatnosti nejbližší následující splátky.
Doba trvání smlouvy o spotřebitelském úvěru bude odpovídajícím způsobem prodloužena o dobu trvání odkladu splátek a dlužné splátky budou rozloženy do období od původního konce smlouvy do jejího nového konce.
Po dobu platebních prázdnin jste povinen stále platit pojistné sjednané ve smlouvě.
UPOZORNĚNÍ: Aby bylo možné poskytnout platební prázdniny, nesmí být na dané smlouvě evidován žádný neuhrazený dluh po splatnosti.
Platební prázdniny je možno poskytnout jen jednou za dobu trvání smlouvy.
Máte-li o platební prázdniny zájem, můžete o ně požádat prostřednictvím on-line formuláře.
Jaká je maximální délka, na kterou je možné si poslední navýšenou splátku rozložit?
Počet splátek původní úvěrové smlouvy a počet splátek rozložené poslední navýšené splátky nesmí v součtu přesáhnout 84.
Např. pokud máte uzavřenou smlouvu na 60 měsíců, můžete požádat o rozložení poslední navýšené splátky na max. 24 měsíců.
Jak se projeví úvěr s poslední navýšenou splátkou v Nebankovním registru klientských informací?
Na základě požadavků ČNB a metodiky Nebankovního registru, jsme povinni zohlednit v poskytnutých informacích i výši Poslední navýšené splátky.
Měsíční splátka je proto navýšena o poměrnou část poslední navýšené splátky. (Řádná splátka + Poslední navýšená splátka/počet splátek)
Reálná pravidelná měsíční splátka dle splátkového kalendáře je v registru uvedena pod názvem Částka první následující splátky.
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024 (zrušení „velkého technického průkazu“ v listinné podobě, zajištění nové STK)
1.1.2024 vstupuje v účinnost Novela Zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích č. 56/2001 Sb, která mění některé podmínky registrace vozidel.
Hlavní změnou je digitalizace „velkého technického průkazu“, což v praxi znamená, že po registraci nového vozidla, nebo jakékoliv změně ve „velkém technickém průkazu“ již neobdržíte tento dokument v listinné podobě. Plně jej nahradí tzv. „malý technický průkaz“ neboli Osvědčení o registraci vozidla (dále jen ORV), viz vzor níže:
Kopie ORV bude ze strany naší společnosti od 1.1.2024 vyžadována po jeho vystavení a po každé případně změně v registru vozidel (např. změna registrační značky, změna jména, adresy, aj.).
Pokud je již k vozidlu „velký technický průkaz“ vystaven, bude v případě jakékoliv změny registrem vozidel odebrán a změny budou zaznamenány do nového ORV. V případě, že máme „velký technický průkaz“ v držení, bude Vám na základě Vaší žádosti (zde) zaslán. Po změně v registru vozidel nám doložíte již pouze novou kopii ORV. V případě, že „velký technický průkaz“ nemáme v držení, ale naše společnost je zapsána jako vlastník vozidla, je potřeba zažádat o souhlas s provedením zápisu v registru vozidel (zde).
Je možné snížit následující splátky prodloužením smlouvy?
Výši měsíční úvěrové splátky je možno snížit prodloužením smlouvy, čímž dojde k rozložení nesplacené jistiny do více splátek.
Dobu trvání smlouvy je možno prodloužit až na maximální délku 84 měsíců. Např. pokud máte uzavřenou smlouvu na 60 měsíců, můžete požádat o prodloužení smlouvy na max. 24 měsíců.
Budoucí splátky se sníží ode dne splatnosti nejbližší následující splátky úvěru.
UPOZORNĚNÍ: Aby bylo možné prodloužit trvání smlouvy, nesmí být na dané smlouvě o spotřebitelském úvěru evidován žádný neuhrazený dluh po splatnosti.
Máte-li o prodloužení smlouvy zájem, požádejte o něj prostřednictvím on-line formuláře.
Průběh smlouvy
Jak mám postupovat v případě škody?
Řešení pojistné události s pojišťovnou je na vás. Naše společnost vám za podmínek sjednaných ve smlouvě o úvěru resp. obchodních podmínkách (zejména v závislosti na výši škody a případných našich pohledávkách po splatnosti vůči vám) poskytne devinkulaci (souhlas s výplatou) pojistného plnění. Devinkulaci si můžete vyžádat jak vy, tak i servis nebo pojišťovna, nejsnáze prostřednictvím online formuláře.
Je možné smlouvu předčasně ukončit před uplynutím lhůty pro splacení úvěru?
Spotřebitel
Máte právo spotřebitelský úvěr splatit kdykoliv po dobu trvání smlouvy a smlouvu tak předčasně ukončit.
V případě, že se rozhodnete smlouvu o spotřebitelském úvěru předčasně ukončit, kontaktujte naši společnost a připravíme vám předběžnou kalkulaci předčasné splátky a účelně vynaložených nákladů, které společnosti v souvislosti s předčasným splacením spotřebitelského úvěru vzniknou. Výše vynaložených nákladů v souvislosti s předčasným ukončením smlouvy nepřesáhnou zákonem stanovenou výši.
Předběžnou kalkulaci předčasné splátky můžete snadno získat prostřednictvím online formuláře, e-mailu (klient@vwfs.cz) nebo telefonicky na tel. 224 992 410.
Smlouva o spotřebitelském úvěru bude předčasně ukončena, pokud zaplatíte částku uvedenou v předběžné kalkulaci, a to ke dni, kdy bude celá částka připsána na účet naší společnosti.
Současně se zaplacením uvedené částky zašlete prosím naší společnosti vámi podepsaný dokument Kalkulace předčasného splacení úvěrové smlouvy nebo vyplňte online formulář.
Nejste spotřebitel
Úvěrovou smlouvu můžete předčasně ukončit rovněž, v tomto případě však jen se souhlasem společnosti. Naše společnost se pokusí vám vyjít vstříc.
V případě, že se rozhodnete smlouvu o úvěru předčasně ukončit, kontaktujte naši společnost a připravíme vám předběžnou kalkulaci předčasné splátky, včetně úroků a všech nákladů souvisejících s předčasným splacením úvěru. Předčasné ukončení smlouvy bude provedeno v souladu s vaší úvěrovou smlouvou a jejími obchodními podmínkami.
Předběžnou kalkulaci předčasné splátky můžete získat prostřednictvím online formuláře, e-mailu (klient@vwfs.cz) nebo telefonicky na tel. 224 992 410.
Smlouva o úvěru bude předčasně ukončena, pokud zaplatíte částku uvedenou v předběžné kalkulaci, a to ke dni, kdy bude celá částka připsána na účet naší společnosti. Současně se zaplacením uvedené částky zašlete prosím naší společnosti vámi podepsaný dokument Kalkulace předčasného splacení úvěrové smlouvy nebo vyplňte online formulář.
Jde vložit mimořádný vklad?
Jste-li spotřebitelem, můžete provést mimořádnou splátku úvěru kdykoliv. Nejsnáze tak učiníte prostřednictvím online formuláře.
Nejste-li spotřebitelem, je mimořádná splátka úvěru rovněž možná, avšak pouze s naším souhlasem. O souhlas lze rovněž požádat prostřednictvím online formuláře.
Jaké jsou náklady na předčasné ukončení spotřebitelského úvěru?
Jste-li spotřebitel a máte u nás spotřebitelský úvěr, má naše společnost při předčasném ukončení smlouvy právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které jí vzniknou v souvislosti s předčasným splacením. Výše náhrady uvedených nákladů podle zákona:
· nesmí přesáhnout 1 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelského úvěru, přesahuje-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru 1 rok, resp.
· nesmí přesáhnout 0,5 % z předčasně splacené části celkové výše spotřebitelské-ho úvěru, není-li doba mezi předčasným splacením a sjednaným koncem spotřebitelského úvěru delší než jeden rok.
Výše náhrady uvedených nákladů nesmí dále (současně) přesáhnout částku úroku, kterou byste zaplatili za dobu od předčasného splacení do skončení spotřebitelského úvěru.
Je možné smlouvu převést na jinou osobu?
Vaši úvěrovou smlouvu zpravidla lze převést na jinou osobu (klienta), osobu nového klienta, resp. převod úvěrové smlouvy na něj však musíme nejprve odsouhlasit. Nezbytné bude rovněž posouzení úvěruschopnosti nového klienta. O převod smlouvy můžete požádat prostřednictvím online formuláře.
Je možný odklad splátek?
Odklad splátek (platební prázdniny) je možné poskytnout až na tři měsíce, vždy s účinností ode dne splatnosti nejbližší následující splátky.
Doba trvání smlouvy o spotřebitelském úvěru bude odpovídajícím způsobem prodloužena o dobu trvání odkladu splátek a dlužné splátky budou rozloženy do období od původního konce smlouvy do jejího nového konce.
Po dobu platebních prázdnin jste povinen stále platit pojistné sjednané ve smlouvě.
UPOZORNĚNÍ: Aby bylo možné poskytnout platební prázdniny, nesmí být na dané smlouvě evidován žádný neuhrazený dluh po splatnosti.
Platební prázdniny je možno poskytnout jen jednou za dobu trvání smlouvy.
Máte-li o platební prázdniny zájem, můžete o ně požádat prostřednictvím on-line formuláře.
Jaká je maximální délka, na kterou je možné si poslední navýšenou splátku rozložit?
Počet splátek původní úvěrové smlouvy a počet splátek rozložené poslední navýšené splátky nesmí v součtu přesáhnout 84.
Např. pokud máte uzavřenou smlouvu na 60 měsíců, můžete požádat o rozložení poslední navýšené splátky na max. 24 měsíců.
Jak se projeví úvěr s poslední navýšenou splátkou v Nebankovním registru klientských informací?
Na základě požadavků ČNB a metodiky Nebankovního registru, jsme povinni zohlednit v poskytnutých informacích i výši Poslední navýšené splátky. Měsíční splátka je proto navýšena o poměrnou část poslední navýšené splátky. (Řádná splátka + Poslední navýšená splátka/počet splátek). Reálná pravidelná měsíční splátka dle splátkového kalendáře je v registru uvedena pod názvem Částka první následující splátky.
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024 (zrušení „velkého technického průkazu“ v listinné podobě, zajištění nové STK)
1.1.2024 vstupuje v účinnost Novela Zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích č. 56/2001 Sb, která mění některé podmínky registrace vozidel.
Hlavní změnou je digitalizace „velkého technického průkazu“, což v praxi znamená, že po registraci nového vozidla, nebo jakékoliv změně ve „velkém technickém průkazu“ již neobdržíte tento dokument v listinné podobě. Plně jej nahradí tzv. „malý technický průkaz“ neboli Osvědčení o registraci vozidla (dále jen ORV), viz vzor níže:
Kopie ORV bude ze strany naší společnosti od 1.1.2024 vyžadována po jeho vystavení a po každé případně změně v registru vozidel (např. změna registrační značky, změna jména, adresy, aj.).
Pokud je již k vozidlu „velký technický průkaz“ vystaven, bude v případě jakékoliv změny registrem vozidel odebrán a změny budou zaznamenány do nového ORV. V případě, že máme „velký technický průkaz“ v držení, bude Vám na základě Vaší žádosti (zde) zaslán. Po změně v registru vozidel nám doložíte již pouze novou kopii ORV. V případě, že „velký technický průkaz“ nemáme v držení, ale naše společnost je zapsána jako vlastník vozidla, je potřeba zažádat o souhlas s provedením zápisu v registru vozidel (zde).
Je možné snížit následující splátky prodloužením smlouvy?
Výši měsíční úvěrové splátky je možno snížit prodloužením smlouvy, čímž dojde k rozložení nesplacené jistiny do více splátek.
Dobu trvání smlouvy je možno prodloužit až na maximální délku 84 měsíců. Např. pokud máte uzavřenou smlouvu na 60 měsíců, můžete požádat o prodloužení smlouvy na max. 24 měsíců.
Budoucí splátky se sníží ode dne splatnosti nejbližší následující splátky úvěru.
UPOZORNĚNÍ: Aby bylo možné prodloužit trvání smlouvy, nesmí být na dané smlouvě o spotřebitelském úvěru evidován žádný neuhrazený dluh po splatnosti.
Máte-li o prodloužení smlouvy zájem, požádejte o něj prostřednictvím on-line formuláře.
Kopie ORV bude ze strany naší společnosti od 1.1.2024 vyžadována po jeho vystavení a po každé případně změně v registru vozidel (např. změna registrační značky, změna jména, adresy, aj.).
Pokud je již k vozidlu „velký technický průkaz“ vystaven, bude v případě jakékoliv změny registrem vozidel odebrán a změny budou zaznamenány do nového ORV. V případě, že máme „velký technický průkaz“ v držení, bude Vám na základě Vaší žádosti (zde) zaslán. Po změně v registru vozidel nám doložíte již pouze novou kopii ORV. V případě, že „velký technický průkaz“ nemáme v držení, ale naše společnost je zapsána jako vlastník vozidla, je potřeba zažádat o souhlas s provedením zápisu v registru vozidel (zde).
V rámci pravidelné technické prohlídky (dále STK) nebude od 1.1.2024 požadováno předložení „velkého technického průkazu“, ale pouze ORV.
Výsledek STK vozidla a dobu platnosti vyznačuje stanice technické kontroly již pouze záznamem do informačního systému technických prohlídek. Měsíc a rok provedení příští STK bude uveden na kontrolní nálepce umístěné na zadní tabulce registrační značky. V případě nutnosti provedení nové technické prohlídky nás tedy již nemusíte žádat o zaslání „velkého technického průkazu“ ani žádného souhlasu, vše si zařídíte již pouze s ORV.
Nejčastější otázky k operativnímu leasingu
Před sjednáním operativního leasingu
Co všechno je zahrnuto v leasingové splátce?
Mám se při pořízení vozu na operativní leasing připravit na nějaké další poplatky?
Jediným vaším nákladem budou měsíční leasingové splátky. Dokonce i o přihlášení vozu se za vás postaráme
Co potřebuji pro uzavření smlouvy?
Předpokládáme, že vám je 18 let a více. Potřebujeme jen 2 doklady totožnosti s vaší fotografií, příp. plnou moc pro zastupování společnosti.
Může mě někdo při převzetí vozu zastoupit?
Ano, jen budeme potřebovat ověřenou plnou moc pro tuto událost.
Je při převzetí vozu jeho součástí také povinná výbava?
Vůz vám bude předán včetně povinné výbavy, která je požadována na základě platné české legislativy
Může se mi v průběhu smluvního vztahu změnit výše měsíční platby?
Ke změně výše splátek může dojít pouze v těchto případech:
- máte-li uzavřenu smlouva s pojištěním bez garance ceny pojistného
- dojde-li k zákonné změně výše daní nebo poplatků
- zažádáte-li o změnu parametrů smlouvy (délka nebo nájezd)
Kdo smí auto používat?
Vůz si můžete užívat nejen vy, ale řidičem mohou být i osoby vám blízké, tedy vaši rodinní příslušníci apod. V případě potřeby můžete zažádat o povolení pro užívání vozu třetí osobou.
Hlídá se roční projezd?
Buďte bez obav – rozhodující je kumulovaný stav ujetých kilometrů až po skončení doby nájmu. První rok tedy klidně můžete najet větší porci z celkového limitu kilometrů, pokud tento limit na konci nájmu dodržíte
Co se stane, když překročím sjednaný limit km?
Pokud překročíte sjednaný celkový nájezd km o větší počet km, než ve smlouvě uvedenou volnou hranici km za dobu leasingu, tzv. toleranci nájezdu, která zpravidla bývá 5 000 km, doplatíte částku ve výši násobku sazby za každý přejetý km uvedenou ve vaší smlouvě a počtu km nad limit vč. tolerance. Tolerance nájezdu se však nevztahuje na poskytované služby. Služby nad rámec celkového nájezdu si již hradíte sami.
Mohu vrátit vůz před uplynutím sjednané doby?
Ano, v takovém případě se jedná o předčasné ukončení smlouvy, které je spojené s finančním vyrovnáním podle obchodních podmínek. Nejste-li schopni auto splácet, existuje zde ještě možnost smlouvu převést na třetí osobu
Jak se při vracení vozu řeší drobná poškození, např. odřené disky kol, škrábance na nárazníku apod.?
Nahlédněte do Manuálu řidiče, který obdržíte spolu s Návrhem na uzavření Smlouvy o operativním leasingu. Zde naleznete normy opotřebení a poškození, které definují akceptovatelná i neakceptovatelná poškození vozidla při jeho vracení. Vůz je při předání podroben detailní přejímací prohlídce a veškerá poškození jsou zaznamenána do předávacího protokolu, který odsouhlasíte svým podpisem. Případná poškození nad rámec Norem opotřebení se vám následně vyúčtují a zašleme vám fakturu k jejich proplacení. Prohlédněte si proces skončení operativního leasingu ať víte, jak to u nás funguje.
Co se stane, pokud je vozidlo poškozeno nad rámec Norem opotřebení a tento vůz jsem již vrátil?
Při předání vozidla s vámi technik vždy sepíše předávací protokol, v němž jsou případná poškození nad rámec Norem opotřebení podrobně vyjmenována. Toto opotřebení se vám následně vyúčtuje a zašle fakturou k proplacení.
Je možný odklad splátek?
Naše společnost nabízí v případě krátkodobých finančních potíží možnost tuto situaci řešit prostřednictvím odkladu splátek.
Odklad je možné poskytnout max. na 3 měsíce, a to v případě, že na dané smlouvě není evidován žádný nedoplatek a jedná se o smlouvu se splátkovým kalendářem.
Odložené splátky je nutné uhradit po uplynutí doby odkladu najednou, vč. následující splátky. Odklad splátek je možné využít i opakovaně. Máte-li o odklad splátek zájem, požádejte o něj prostřednictvím on-line formuláře.
Pozn.: Pro smlouvy s pravidelnou fakturací měsíčních splátek není možné odklad splátek poskytnout, situaci je možné řešit prodloužením splatnosti faktur.
Můžu vůz odkoupit, případně dále financovat?
U smluv bez garantovaného odkupu jsou minimálně 30 dní před ukončením smlouvy zaslány informační dopisy s nabídkou na jeho odkoupení a financování.
Je možné provádět úpravu vozidla (např. polepy, fólie)?
Úpravy a instalace musí být provedeny v autorizovaném servisu/odborně, před ukončením smlouvy je třeba uvést vozidlo do původního stavu.
Jak mohu uskutečňovat úkony, ke kterým potřebuji technický průkaz (např. třetí registrační značku)?
Úkony vykonává naše společnost jako vlastník vozidla. Cenu služby najdete v ceníku.
Vláda ČR schválila novelu zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční. Co to znamená pro moji smlouvu na operativní leasing?
Pro získání detailnějších informací prosím navštivte stránku Informace ke zrušení silniční daně.
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024 (zrušení „velkého technického průkazu“ v listinné podobě, zajištění nové STK)
1.1.2024 vstupuje v účinnost Novela Zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích č. 56/2001 Sb, která mění některé podmínky registrace vozidel.
Hlavní změnou je digitalizace „velkého technického průkazu“, což v praxi znamená, že po registraci nového vozidla, nebo jakékoliv změně ve „velkém technickém průkazu“ již nebude vystaven tento dokument v listinné podobě. Plně jej nahradí tzv. „malý technický průkaz“ neboli Osvědčení o registraci vozidla (dále jen ORV), viz vzor níže:
Průběh smlouvy
Je možné změnit smlouvu, např. nájezd, prodloužení, zkrácení smlouvy?
Ano, pokusíme se vám vyjít vstříc se změnou smlouvy (např. i ohledně nájezdu či prodloužení nebo zkrácení doby nájmu). Jako podklad pro sjednání dohody vám můžeme poskytnout kalkulaci vámi požadovaných změn. Rádi bychom vás chtěli informovat, že kalkulaci prvních dvou nerealizovaných návrhů změny smlouvy provedeme bezplatně, za třetí a další kalkulaci však již účtujeme poplatek ve výši 1 000 Kč bez DPH. Máte-li o změnu smlouvy zájem, požádejte o ni prostřednictvím online formuláře.
Jak postupovat v případě škody, resp. pojistné události?
Pokud jste s námi sjednali službu „likvidace pojistných událostí“, postačí, když nám škodu, resp. pojistnou událost nahlásíte přes online formulář. Žádné další kroky už nemusíte činit. Pojistnou událost s pojišťovnou vyřídíme za vás. Po vyplnění online formuláře od nás do 48 hodin obdržíte číslo schválení k opravě, které oznámíte v servisu.
Pokud jste s námi sjednali operativní leasing bez služby „likvidace pojistných událostí“, je řešení pojistné události s pojišťovnou na vás. Naše společnost vám za podmínek sjednaných v leasingové smlouvě, resp. obchodních podmínkách (zejména v závislosti na výši škody a případných našich pohledávkách po splatnosti vůči vám) poskytne devinkulaci (souhlas s výplatou) pojistného plnění. Devinkulaci si můžete vyžádat jak vy, tak i servis nebo pojišťovna, nejsnáze prostřednictvím online formuláře.
Pokud nevíte, zda vaše smlouva zahrnuje službu „likvidace pojistných událostí“, kontaktujte nás na tel. 224 992 410.
Jaká je sazba za překročené/nedojeté kilometry?
Sazba za překročené / nedojeté kilometry je závislá na sjednané době financování a celkovém nájezdu, proto ji naleznete ve své leasingové smlouvě.
Co se stane při překročení sjednaného limitu kilometrů?
Obecně platí, že při překročení sjednaného limitu kilometrového nájezdu vozidla vám budeme účtovat náhradu za překročený limit, a to podle počtu kilometrů najetých nad sjednaný limit a sjednané sazby za překročený kilometr.
Je ale pravděpodobné, že jsme spolu v leasingové smlouvě sjednali volnou hranici nájezdu kilometrů (to můžete zjistit nahlédnutím do leasingové smlouvy). V takovém případě vám budeme účtovat náhradu až za překročené kilometry nad součet sjednaného kilometrového nájezdu a volného limitu.
Pokud jsme tedy např. sjednali celkový kilometrový nájezd 40 000 km a volnou hranici 5 000 km, budeme vám účtovat náhradu až za kilometry najeté s vozidlem nad 45 000 km. Tolerance nájezdu (tzv. volná hranice km) se však nevztahuje na poskytované služby. Služby nad rámec celkového nájezdu si již hradíte sami.
Lze předčasně ukončit operativní leasing?
Zpravidla ano, naše společnost se vám bude snažit v tomto směru vyjít vstříc.
Alternativně je možné se dohodnout na ukončení leasingu bez odkoupení vozidla. V tomto případě budete muset zaplatit finanční vypořádání, jehož výše závisí zejména na ceně, za kterou se nám podaří prodat vámi užívané vozidlo, a případně na existenci dalších našich pohledávek vůči vám.
Chcete-li si utvořit bližší představu (jen orientační) o výši finančního vypořádání, můžeme vám poskytnout předběžnou kalkulaci. Požádat o ni můžete prostřednictvím online formuláře. Upozorňujeme, že jde jen o předběžnou kalkulaci opírající se o odhad prodejní ceny vámi užívaného vozidla a že skutečně dosažená cena za vozidlo (a tím i výše finančního vypořádání) se nakonec může od předběžné kalkulace i významně lišit. Vozidlo se podaří prodat zpravidla do dvou měsíců. Za každou předběžnou kalkulaci (pokud nakonec k ukončení leasingové smlouvy podle ní nedojde) účtujeme poplatek ve výši 1 000 Kč bez DPH.
Předpokladem ukončení leasingové smlouvy s finančním vypořádáním je samozřejmě též vrácení vozidla.
Pokud je sjednáno v leasingové smlouvě (resp. obchodních podmínkách), můžete leasingovou smlouvu ukončit také výpovědí. Výše uvedené (ohledně předběžné kalkulace, finančního vypořádání a vrácení vozidla v případě ukončení leasingové smlouvy s finančním vypořádáním) platí i v tomto případě.
Je možné smlouvu převést na jinou osobu?
Vaši leasingovou smlouvu zpravidla lze převést na jinou osobu (klienta), nového klienta, resp. převod leasingové smlouvy na něj však musíme nejprve odsouhlasit.
Hradíte-li nám leasingové splátky na základě faktur, lze smlouvu převést pouze na fyzickou osobu – podnikatele anebo na právnickou osobu.
O převod smlouvy můžete požádat prostřednictvím online formuláře.
Je možný odklad splátek?
Naše společnost nabízí v případě krátkodobých finančních potíží možnost tuto situaci řešit prostřednictvím odkladu splátek.
Odklad je možné poskytnout max. na 3 měsíce, a to v případě, že na dané smlouvě není evidován žádný nedoplatek a jedná se o smlouvu se splátkovým kalendářem.
Odložené splátky je nutné uhradit po uplynutí doby odkladu najednou, vč. následující splátky. Odklad splátek je možné využít i opakovaně. Máte-li o odklad splátek zájem, požádejte o něj prostřednictvím on-line formuláře.
Pozn.: Pro smlouvy s pravidelnou fakturací měsíčních splátek není možné odklad splátek poskytnout, situaci je možné řešit prodloužením splatnosti faktur.
Vláda ČR schválila novelu zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční. Co to znamená pro moji smlouvu na operativní leasing?
Pro získání detailnějších informací prosím navštivte stránku Informace ke zrušení silniční daně.
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024
Změny ve správě a držení technického průkazu od 1.1.2024 (zrušení „velkého technického průkazu“ v listinné podobě, zajištění nové STK)
1.1.2024 vstupuje v účinnost Novela Zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích č. 56/2001 Sb, která mění některé podmínky registrace vozidel.
Hlavní změnou je digitalizace „velkého technického průkazu“, což v praxi znamená, že po registraci nového vozidla, nebo jakékoliv změně ve „velkém technickém průkazu“ již nebude vystaven tento dokument v listinné podobě. Plně jej nahradí tzv. „malý technický průkaz“ neboli Osvědčení o registraci vozidla (dále jen ORV), viz vzor níže:
Jak probíhá ukončení operativního leasingu?
Celý postup ukončení operativního leasingu jsme pro vás přehledně připravili na stránce Ukončení operativního leasingu.
Nejčastější otázky k servisním prohlídkám
Co přesně Servisní prohlídky obsahují?
Servisní prohlídku základní, nebo rozšířenou dle předpisu výrobce a aktuálního stavu ujetých km, například:
• Výměna motorového oleje v závislosti na servisním intervalu vozidla – dle předpisu a pokynu výrobce / dovozce – zpravidla každé 2 roky / 30.000 km,
• Vzduchový filtr – dle typu vozu a motoru – zpravidla každých 6 let / 90.000 km,
• Zapalovací svíčky – dle typu vozu a benzínového motoru – zpravidla každé 4 roky / 60.000 km,
• Palivový filtr – dle typu vozu a naftového motoru – zpravidla každých 90.000 km,
• Pylový filtr – dle typu vozu – zpravidla každé 2 roky / 60.000 km, nebo 30.000 km,
• Brzdová kapalina, olej Haldex (4x4), nebo olej uzávěrky diferenciálu – zpravidla každé 2 roky,
• Olej v automatické převodovce – dle typu převodovky a vozu pouze kontrola, nebo výměna oleje (popř. vč. filtru) – zpravidla po 60.000 km, případně po 120.000 km,
• Kontrola systému EV, PHEV, CNG – dle typu vozu a druhu pohonu,
• Další úkony dle Seznamu údržby – kontrola a případně i čištění střešního okna a tažného zařízení (pokud je tímto vůz vybaven), diagnostika, doplnění provozních kapalin (s výjimkou AdBlue a pohonných hmot) apod.,
• Další drobný materiál během servisních prohlídek – kapalina do ostřikovačů, šrouby, podložky, běžné žárovky (mimo xenon a LED), těsnění apod.,
• Prodloužená záruka mobility,
• Originální náhradní díly dané značky v předepsaném rozsahu a práci nutnou k jejich výměně, a to pouze v případě, že výměnu dílu předepisuje výrobce vozu v rámci prohlídky a díly jsou ve stavu běžného opotřebení obvyklým užíváním vozidla.
Tento popis je také obsahem Produktových podmínek.
Na co se služba Servisní prohlídky nevztahuje?
Nezahrnují vše, co není obsahem předpisu výrobce pravidelných prohlídek, například:
• Výměnu motorových rozvodů,
• Výměnu brzdových destiček a kotoučů,
• Opravu a výměnu dílů poškozených při nehodě, v důsledku nedbalosti, nesprávného používání, nebo nedodržení návodů a doporučení výrobce,
• Opravy v případě svévolného poškození vozidla,
• Náklady v případě neodborného provedení prohlídky, který není prováděn smluvním servisem dané značky, nebo dle předpisu výrobce vozu,
• Náklady při důvodném odmítnutí záruční opravy ze strany výrobce pro porušení povinnosti zákazníka,
• Náklady na opravy dílů, které byly do vozidla nainstalovány dodatečně, způsobené speciálními nátěry nebo polepy,
• Náklady vzniklé nepřiměřeným nebo nadměrným používáním vozidla,
• Náklady na výměnu rozbitých nebo poškozených zpětných zrcátek, světlometů nebo skel,
• Prodloužení záruky mobility, pokud je překročen servisní interval,
• Opravy prováděné za speciální tarify nebo mimo běžnou pracovní dobu na žádost zákazníka,
• Aktualizace navigace a mapových podkladů,
• Náklady na odtahovou službu,
• Mytí, voskování a úklid interiéru,
• Servis, opravu a výměnu speciálních zařízení a nástaveb,
• Provedení STK a emisní kontroly,
• Náklady na řešení ztráty klíčů nebo dálkového ovládání,
• Servisní práce, které vzniknou z důvodu předchozích servisních prací provedených v rozporu s předpisy výrobce,
• Výměny nebo opravy pneumatik (samostatné pneumatiky / komplety) ze sezonních důvodů, jejich poškození nebo opotřebení, vyvážení kol, uskladnění,
• Servis nebo opravy vozidel, u kterých byla změněna hodnota vykazovaná počítadlem ujetých kilometrů nebo u nichž nelze stav počítadla kilometrů stanovit,
• Náhradu škody, nákladů nebo ušlého zisku vzniklých v souvislosti s odstavením vozidla,
• Doplnění kapalin AdBlue a pohonných hmot.
Za jak dlouho od objednání můžu jet na servis a službu Servisní prohlídky čerpat?
Čerpat zakoupené prohlídky v servisu lze nejdříve po 14 dnech od objednání a uhrazení ceny, nebo zaplacení první měsíční splátky, následně je možné se do servisu objednat kdykoliv.
Jak balíček služeb funguje?
Když vás kontrolka ve vozidle informuje, že se blíží servisní interval nebo výměna oleje, sjednáte si schůzku s autorizovaným servisem pro danou značku automobilu. Při objednání je nutné uvědomit pracovníky servisu, že budete čerpat službu Servisní prohlídky. Servis si následně na VWFS ověří nárok na čerpání této služby a vykonají všechny výrobcem předepsané úkony pro daný servisní interval.
Je možné změnit počet prohlídek?
Počet sjednaných prohlídek v platné smlouvě nelze měnit. Lze ale uzavřít souběžně novou smlouvu. Současně budete mít tedy 2 a více běžících smluv. Počet souběžných smluv není nijak omezen. Při využívání zkráceného intervalu, nebo při vysokém nájezdu, je možné takto využít aktuální cenové nabídky na delší časový horizont.
Je možné čerpat Servisní prohlídky na jiné vozidlo, než je uvedené ve smlouvě?
Ne, smlouva je vždy vázána na konkrétní vůz.
Proč je dobré dodržovat pravidelné intervaly předepsané výrobcem vozu?
Moderní vozidla obsahují řadu elektronických dílů, u kterých se v rámci prohlídek může provádět aktualizace software. Autorizovaný servis Vám tyto aktualizace provede automaticky. V době záruky vozu jsou tyto prohlídky klíčové pro uchování nároku na případné uhrazení oprav, na které je ze záruky nárok. Pravidelné dodržování servisních intervalů pomáhá udržet vůz v dobré kondici a jsou nezbytné k udržení Záruky mobility. Servisní prohlídky prováděné v autorizovaném servisu, zvyšují při případném prodeji jeho prodejní cenu.
Pro které vozy je možné službu Servisní prohlídky zakoupit?
Nabízíme balíček Servisních prohlídek na značky Škoda, Volkswagen, Volkswagen užitkové vozy, Audi, Seat a Cupra.
Přesný výčet modelů v rámci jednotlivých značek najdete v aktuální nabídce v nezávazné kalkulačce u příslušné značky.
Jak dlouho je možné balíček čerpat?
Balíček jedné prohlídky má platnost 2 roky, balíček dvou prohlídek 4 roky a balíček třech prohlídek je možno čerpat 6 let. Čerpat službu je možné tak, aby nejméně jednou za 2 roky došlo k využití jedné z prohlídek v balíčku.
Jak dlouho smlouva trvá?
Smlouva na 1 balíček Servisních prohlídek je platná po dobu následujících 24 měsíců, 2 balíčky Servisních prohlídek jsou platné po dobu následujících 48 měsíců, 3 balíčky Servisních prohlídek jsou platné po dobu následujících 72 měsíců, od data uzavření smlouvy. Po vyčerpání počtu zakoupených prohlídek v případě jednorázové platby, nebo uhrazením poslední splátky dle splátkového kalendáře v případě měsíčních rozložených plateb.
Co se s balíčkem Servisních prohlídek stane, když vozidlo prodám?
Služba je nepřenosná na dalšího majitele. Pokud vozidlo prodáváte, nebo o něj v důsledku nehody přijdete, kontaktujte nás, abychom mohli čerpání ukončit a vrátit Vám případný přeplatek.
Je možné čerpání služby předčasně ukončit a od smlouvy odstoupit?
Kdykoliv v průběhu lze od smlouvy odstoupit. Následné vyúčtování nákladů bude odpovídat poměrné vyčerpané části balíčku Servisních prohlídek.
Kupříkladu při přerušení zakoupeného balíčku třech prohlídek po využití pouze jedné prohlídky Vám bude vrácena cena nevyužité části balíčku, tedy dvě třetiny celkové ceny.
Pro odstoupení od smlouvy můžete využít tento formulář.
Co bude následovat po zaplacení první platby?
Zaplacením první platby podepisujete smlouvu, na základě které můžete po 14 dnech poprvé navštívit autorizované servisní místo. Do 14 dnů Vám e-mailem dorazí Platební kalendář s předpisem splátek a platebními údaji, který slouží současně jako daňový doklad.
Můžu od smlouvy odstoupit?
Ano, do 14 dnů je možné od uzavřené smlouvy odstoupit bez udání důvodu. Odstoupit od této smlouvy můžete jakýmkoli jednoznačným prohlášením adresovaným ŠkoFIN s.r.o., Evropská 866/63, 160 00 Praha 6, nebo na email: klient@vwfs.cz (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo prostřednictvím elektronické pošty)
Pro odstoupení od smlouvy můžete využít tento formulář.
Jaké jsou možnosti platby?
Platit lze Online kartou nebo přes Platební bránu.
Nejčastější otázky k pojištění
Kdy je možné pojištění sjednat?
Pojištění GAP lze sjednat výhradně jako doplněk k finančním službám Volkswagen Financial Services při současném sjednání havarijního pojištění ve splátkách se spoluúčastí, která nepřekročí 10 % (min. 10 000 Kč).
Pojištění GAP je možné sjednat společně s financováním, při převzetí vozidla do užívání nebo dodatečně v průběhu trvání smlouvy, pokud vozidlo splňuje podmínky vstupu do pojištění.
Na jaká rizika se pojištění vztahuje?
Pojistná ochrana je platná pro případy odcizení vozidla nebo totální škody (vzniklé následkem havárie, živelní události nebo vandalismu) během trvání pojištění GAP.
Na jak staré vozidlo mohu GAP sjednat?
Pojištění GAP lze sjednat na vozidla do 5 let stáří od data první registrace s maximálním nájezdem 110 000 km.
Jak dlouho je pojištění platné?
Dobu, na jakou je pojištění sjednáno, si můžete zvolit dle svého přání, a to až na pět let maximálně však na dobu trvání leasingové či úvěrové smlouvy. Údaj o době, na jakou pojištění GAP bylo sjednáno, najdete na Osvědčení o pojištění GAP.
Kde je pojištění GAP platné?
Územní platnost pojištění je totožná s územní platností havarijního pojištění.
Kdy je možné žádat o pojistné plnění z pojištění GAP?
Pojistné plnění je možné žádat poté, co pojistitel, u kterého je na vozidlo uzavřeno základní havarijní pojištění, posoudil pojistnou událost a rozhodl kladně o vyplacení standardního pojistného plnění z havarijního pojištění z důvodu odcizení nebo totální škody.
Změna výše pojistného
Proč se mi navyšuje splátka k financování? Jaké jsou důvody k jejímu navýšení?
Součástí financování vozidla/vozidel je i pojištění ve variantě BEZ garance ceny pojistného. V případě této varianty je ze strany pojišťovny každoročně upravováno pojistné s ohledem na všeobecný růst cen (například vozidel, náhradních dílů a servisních prací).
Cena pojištění je zahrnuta ve splátce financování, navýšení má tedy dopad na celkové měsíční splátky. Toto navýšení je pouze v rozsahu daném pojišťovnou a k jinému navýšení nedochází.
Co znamená pojištění ve variantě Pojištění BEZ garance ceny pojistného (FLOAT)?
Jedná se o variantu, kdy může být ze strany pojišťovny pojistné každoročně upravováno.
Kde najdu informaci, že jsem si sjednal pojištění ve variantě BEZ garance pojistného?
Informace o sjednání pojištění v této variantě lze nalézt ve smlouvě k úvěru/operativnímu leasingu.
Kde je uvedeno, že jste oprávněni změnit výši pojistného?
Informace lze nalézt ve vaší smlouvě a v obchodních podmínkách úvěru/operativního leasingu v sekci pojištění.
Mohu si změnit variantu pojištění BEZ garance pojistného na variantu S garancí pojistného?
Možnost varianty pojištění se volí při sjednání financování a nelze ji v průběhu trvání smlouvy měnit.
Je možné, že se mi splátka opět sníží?
Ze strany pojišťovny je pojistné každoročně upravováno s ohledem na všeobecný růst cen (například vozidel, náhradních dílů a servisních prací). Snížení pojistného je sice v současné situaci nepravděpodobné, ale není také vyloučeno, že by mohla pojišťovna pojistné upravit i opačným způsobem.
Proč se mi navyšuje splátka k financování, když jsem neměl žádnou škodu?
I přesto, že jste neměl žádnou pojistnou událost, může pojišťovna přistoupit k navýšení pojistného. Důvodem je zejména všeobecný růst cen a nákladů (například vozidel, náhradních dílů a servisních prací).
Co mohu dělat v případě, že nesouhlasím s navýšením pojistného?
Sjednáním pojištění bez garance ceny pojistného přejímáte na sebe rizika vyplývající ze změny výše pojistného pojišťovnou. Při sjednání smlouvy berete na vědomí a akceptujete, že cena za zahrnutá pojištění může být v průběhu trvání smlouvy zvýšena a že rozsah zvýšení ceny je omezen pouze pojistnými podmínkami pojistitele nebo obchodními podmínkami.
Mohu si pojištění ze splátek k financování vyjmout?
Protože je cena pojištění zahrnuta ve splátce financování, nelze pojištění ze splátek úvěru/operativního leasingu vyjmout.
Proč se mi navyšuje splátka k financování? Jaké jsou důvody k jejímu navýšení?
Klient se splátkovým kalendářem:
Novou výši splátky a termíny k úhradě naleznete v komunikaci ve splátkovém kalendáři, který jste od nás obdržel.
Klient s fakturací:
V případě platby fakturou, informaci o nové výši platby a termín splatnosti naleznete v nadcházející faktuře, kterou od nás obdržíte v rámci standardního procesu fakturace.
Na koho se mám obrátit s dalšími dotazy?
V případě dalších dotazů se neváhejte obrátit na email klient@vwfs.cz či telefonicky (Po-Pá 9:00 – 17:00) +420 224 992 410.
Pojištění GAP
Kdy je možné pojištění sjednat?
Pojištění GAP lze sjednat výhradně jako doplněk k finančním službám Volkswagen Financial Services při současném sjednání havarijního pojištění ve splátkách se spoluúčastí, která nepřekročí 10 % (min. 10 000 Kč).
Pojištění GAP je možné sjednat společně s financováním, při převzetí vozidla do užívání nebo dodatečně v průběhu trvání smlouvy, pokud vozidlo splňuje podmínky vstupu do pojištění.
Na jaká rizika se pojištění vztahuje?
Pojistná ochrana je platná pro případy odcizení vozidla nebo totální škody (vzniklé následkem havárie, živelní události nebo vandalismu) během trvání pojištění GAP.
Na jak staré vozidlo mohu GAP sjednat?
Pojištění GAP lze sjednat na vozidla do 5 let stáří od data první registrace s maximálním nájezdem 110 000 km.
Jak dlouho je pojištění platné?
Dobu, na jakou je pojištění sjednáno, si můžete zvolit dle svého přání, a to až na pět let maximálně však na dobu trvání leasingové či úvěrové smlouvy. Údaj o době, na jakou pojištění GAP bylo sjednáno, najdete na Osvědčení o pojištění GAP.
Kde je pojištění GAP platné?
Územní platnost pojištění je totožná s územní platností havarijního pojištění.
Kdy je možné žádat o pojistné plnění z pojištění GAP?
Pojistné plnění je možné žádat poté, co pojistitel, u kterého je na vozidlo uzavřeno základní havarijní pojištění, posoudil pojistnou událost a rozhodl kladně o vyplacení standardního pojistného plnění z havarijního pojištění z důvodu odcizení nebo totální škody.
Význam pojmů
GAP
v oblasti pojistných produktů se jedná o mezinárodně užívanou zkratku (z angl. guaranteed asset protection) označující produkty chránící před finanční ztrátou v případě zničení či odcizení pojištěného vozidla, kdy pojistné plnění z havarijního pojištění pokrývá nejčastěji pouze aktuální časovou cenu vozidla v době jeho odcizení nebo totálního poškození. Z pojištění typu GAP je hrazen rozdíl mezi časovou/obvyklou a původní cenou vozidla.
Obvyklá cena vozidla
je aktuální na trhu obvyklá hodnota vozidla odpovídající jeho stáří a opotřebení (tedy cena, za jakou by bylo možné prodat či pořídit zcela totožné vozidlo stejného stáří a opotřebení).
Hodnota zbytků vozidla
v případě totální škody pojišťovna obvykle nabídne vrak vozidla v rámci aukce zájemcům – hodnota zbytků vozidla pak představuje cenu, za kterou je zájemce v rámci aukce připraven vrak odkoupit. Hodnota zbytků vozidla je obvykle garantována po vymezenou dobu, během které by měl odkup proběhnout.
Totální škoda (nebo také "totálka")
je poškození vozidla, kdy náklady na jeho opravu převyšují 70 % obvyklé ceny vozidla k okamžiku vzniku škodné události a oprava vozidla není ekonomicky smysluplná.
Spoluúčast na škodě
sjednává se v případě havarijního pojištění vozidla a jedná se o částku, kterou se pojištěný podílí na pojistném plnění. Zpravidla se udává se v % z pojistného plnění s udáním minimální částky (nejčastěji 5 %, min. 5 000 Kč nebo 10 %, min. 10 000 Kč). Tuto částku odečítá pojistitel z pojistného plnění.
Vstupní cena v době/okamžiku pojištění
je částka, na kterou je vozidlo pojištěno a odpovídá kupní ceně vozidla včetně výbavy zjištěné z faktury vystavené prodejcem vozidel. Zároveň se jedná o maximální obnos, který může být vyplacen z pojistného plnění v rámci pojištění vozidla.
Nejčastější otázky k elektronickému podpisu
Bez platby
Potřebuji pro podpis dokumentu instalovat nějakou aplikaci?
Není potřeba, dokument podepíšete pomocí webové aplikace ve svém prohlížeči.
Můžu podepsat dokument i na telefonu, nebo je to možné jen na počítači?
Smluvní dokumentaci můžete podepsat na jakémkoliv koncovém zařízení.
Jaký je další postup po podpisu smlouvy?
Smluvní dokumentaci zpracujeme a podepíšeme z naší strany.
Jak a kdy dostanu dokumentaci?
Dokumentaci obdržíte obratem do e-mailu po podpisu smlouvy z naší strany.
Na jaké telefonní číslo obdržím SMS k ověření totožnosti při podpisu dokumentu?
Na telefonní číslo, které bylo uvedeno ve smlouvě.
S korunovou platbou
Potřebuji pro podpis smlouvy instalovat nějakou aplikaci?
Není potřeba, dokument podepíšete pomocí webové aplikace ve svém prohlížeči.
Můžu podepsat smlouvu i na telefonu, nebo je to možné jen na počítači?
Smluvní dokumentaci můžete podepsat na jakémkoliv koncovém zařízení.
Jaký je další postup po podpisu smlouvy?
Po uhrazení akontace (0-60 %) smluvní dokumentaci zpracujeme a podepíšeme z naší strany. Následně Vám i zašleme doporučeně (poštou) velký technický průkaz pro případné změny (provozovatel/majitel).
Jak a kdy dostanu smluvní dokumentaci?
Smluvní dokumentaci obdržíte obratem do e-mailu po podpisu smlouvy z naší strany.
Proč mám platit 1 Kč a akontaci zvlášť?
Protože se každá částka váže k jiné smlouvě:
- akontace se vztahuje ke kupní smlouvě
- korunová platba se vztahuje k úvěrové smlouvě a slouží k ověření vlastníka účtu, ze kterého budou hrazeny splátky úvěru
Navíc o zaplacenou 1 Kč si můžete ponížit jednu libovolnou splátku.
Na jaké telefonní číslo obdržím SMS k ověření totožnosti při podpisu smlouvy?
Na telefonní číslo, které bylo uvedeno ve vaší smlouvě.
Proč je na faktuře jiná (vyšší) částka, než kterou potřebuji zafinancovat?
Protože faktura je vystavena na celkovou cenu vozidla. Vystavit fakturu pouze na financovanou část není možné z důvodu účetnictví, kdy je nutné vykázat plnou cenu vozidla.
Ověření první platbou
Potřebuji pro podpis smlouvy instalovat nějakou aplikaci?
Není potřeba, dokument podepíšete pomocí webové aplikace ve svém prohlížeči.
Můžu podepsat smlouvu i na telefonu, nebo je to možné jen na počítači?
Smluvní dokumentaci můžete podepsat na jakémkoliv koncovém zařízení.
Jaký je další postup po podpisu smlouvy?
Po uhrazení akontace (0-60 %) smluvní dokumentaci zpracujeme a podepíšeme z naší strany. Následně Vám i zašleme doporučeně (poštou) velký technický průkaz pro případné změny (provozovatel/majitel).
Jak a kdy dostanu smluvní dokumentaci?
Smluvní dokumentaci obdržíte obratem do e-mailu po podpisu smlouvy z naší strany.
Proč mám uhradit první splátku z bankovního účtu uvedeném v žádosti o úvěr?
Podle zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, je provedení první platby z bankovního účtu uvedeného při sjednání Smlouvy podmínkou identifikace klienta při distančním uzavírání smlouvy prostředky elektronické komunikace.
Na jaké telefonní číslo obdržím SMS k ověření totožnosti při podpisu smlouvy?
Na telefonní číslo, které bylo uvedeno ve vaší smlouvě.
Proč je na faktuře jiná (vyšší) částka, než kterou potřebuji zafinancovat?
Protože faktura je vystavena na celkovou cenu vozidla. Vystavit fakturu pouze na financovanou část není možné z důvodu účetnictví, kdy je nutné vykázat plnou cenu vozidla.
Ověření totožnosti pomocí OnFido
Co znamenají jednotlivé doklady a jaký z nich mám vybrat?
Vyberte si jeden z dostupných dokladů podle vaší potřeby. Níže se můžete podívat na český překlad jednotlivých typů dokladů.
Co je to Onfido?
Jedná se o nástroj k elektronickému ověření totožnosti. Máme v plánu vám usnadnit podepisování dokumentů, a proto jsme se rozhodli využívat právě nástroj Onfido. Nástroj splňuje naše bezpečnostní požadavky a zároveň nabízí jednoduchý způsob identifikace, abyste mohli ověřit svou totožnost bez nutnosti někam chodit přímo z pohodlí vašeho domova.
Nejčastější otázky k elektromobilitě
Elektromobilita
Co je elektromobilita?
Elektromobilita znamená pohyb vozidel pomocí elektřiny. Součástí je také dobíjení – ať už doma ze zásuvky, přes wallbox nebo na veřejných stanicích.
Nejsou elektromobily příliš drahé?
Baterie jsou nejdražší součástí elektromobilu, ale ceny klesají. Navíc při provozu ušetříte – elektřina je levnější než benzín a údržba je jednodušší. K tomu můžete využít i různé výhody, jako jízdu po dálnici bez známky nebo levnější parkování.
Jak financovat elektromobil?
Nemusíte platit hned celou částku. S Volkswagen Financial Services máte možnosti jako operativní leasing nebo úvěr. Výhodná je třeba i novinka Financování CHYTŘE, která vám pomůže pořídit elektromobil jednodušší cestou.
Jaké výhody má elektromobilita pro firmy?
Pro firmy je to trefa do černého. Přispívá k udržitelnosti a snižuje CO2 stopu. Navíc ušetříte na provozu a máte daňové výhody. Například zaměstnanci s nízkoemisním vozem, kteří využívají služební vozidlo k soukromým účelům, daní jen 0,25 % z jeho ceny, místo obvyklého 1 %.
Nebude problém najít nabíjecí stanice v ČR?
Počet nabíjecích stanic stále roste. Dnes jich je přes 6 000 a do roku 2030 jich má být až 35 000. Kromě veřejných stanic můžete nabíjet i doma nebo při nakupování. Volkswagen Financial Services navíc pomáhá i s financováním dobíjecí infrastruktury, třeba nástěnných dobíjecích stanic.
Netrvá nabíjení moc dlouho?
Domácí nabíjení trvá déle, ale může probíhat přes noc. Wallbox to urychlí. Na veřejných stanicích je nabíjení rychlejší, takže se vám vůz dobije třeba při nákupu. Pro běžné cesty často stačí nabití na 80 %, což zvládnete rychle i během 30 minut a s dojezdem na stovky kilometrů.
Je elektromobil opravdu ekologický?
Ano, výroba a provoz elektromobilu má až třikrát nižší emisní dopad než benzínový vůz. Dokonce i při nejhorším scénáři je CO2 produkce elektromobilu o 22 % nižší než u dieselu. A pokud nabíjíte z obnovitelných zdrojů, je dopad ještě menší.
Nebudu limitovaný dojezdem elektromobilu?
Dojezd elektromobilů se neustále zlepšuje, dnes běžně dosahuje stovek kilometrů. Většina řidičů denně jezdí jen desítky kilometrů, takže dojezd problémem není. Delší trasy můžete snadno naplánovat, s pauzami u rychlonabíjecích stanic, třeba s pomocí aplikace Chargee.
Nejčastější otázky k aukci vozidel
Je cena uvedená v aukci včetně DPH?
Ano, výsledná cena je uvedena včetně DPH.
Jsou všechna vozidla odpočtová?
Většina nabízených vozidel je odpočtová, ale mimořádně se mohou v nabídce objevit vozidla, u nichž DPH nelze odpočítat. Sazba DPH je vždy uvedena v kartě vozidla níže uvedeným způsobem:
- Standardní zdanění – Odpočtové vozidlo
- Jiné zdanění – Neodpočtové vozidlo
Jaký je poplatek za přepis vozidla?
Poplatek za přepis vozidla na dražitele neúčtujeme a k výsledné ceně vozidla Vám nebudou účtovány žádné poplatky.
Kdy a kde si mohu vozidlo vyzvednout?
V případě autorizovaných partnerů společnosti ŠkoFIN s.r.o. je převzetí vozidel možné po uplynutí pěti pracovních dní od obdržení faktury.
V případě ostatním obchodníků je převzetí vozidel možné po uplynutí pěti pracovních dní od připsání peněz na náš účet. O této skutečnosti Vás budeme kontaktovat emailem. Informaci o umístění vozidla naleznete přímo na kartě vozidla a také v dokumentu Souhlas s výdejem vozidla, který obdržíte po úspěšném vydražení vozu.
Může být vůz přihlášen rovnou na mého kupujícího?
Bohužel to není možné, vozidla přehlašujeme pouze na registrované dražitele na základě dodané plné moci.
Co mám dělat při chybném příhozu?
Při chybném příhozu nás neprodleně kontaktujte emailem na adrese: remarketing@vwfs.cz.
Kdy obdržím fakturu za vozidlo a jakou má splatnost?
Faktura za zakoupené vozidlo bude zaslána na registrovaný email do 48 hodin od konce aukce. Splatnost faktury je 14 dní.
Kdy obdržím doklady k vozidlu?
Přehlášené doklady k vozidlu obdržíte poštou na sídlo společnosti do 14 pracovních dní od připsání kupní ceny na účet společnosti ŠkoFIN s.r.o.
Špatně se mi zobrazuje web aukce, co mám dělat?
Problém vzniká při užití prohlížeče Internet Explorer. Pro přístup do aukčního portálu prosím využijte prohlížeče Mozilla Firefox nebo Google Chrome.