Informace o změně výše ceny pojistného
Vážení klienti,
chceme vás informovat o navýšení celkové měsíční splátky z důvodu změny výše ceny pojistného. Změna se týká klientů, kteří si zvolili k úvěru či operativnímu leasingu variantu pojištění bez garance ceny pojistného. Pojištění bez garance ceny pojistného je varianta, kdy může být ze strany pojišťovny pojistné každoročně upravováno.
- Dle vyjádření jednotlivých pojišťoven stojí za navýšením pojistného všeobecný růst cen (např. vozidel, náhradních dílů a servisních prací).
- Navýšení pojistného jsme provedli pouze v rozsahu daném pojišťovnou a k jinému navýšení nedochází.
Jaký je rozdíl mezi variantou pojištění...
Varianta „Pojištění s garancí pojistného“
- Fixuje cenu pojištění na dobu sjednaného trvání finančního produktu
- Tato varianta má vyšší měsíční cenu pojištění, neboť pojistitel zohledňuje časová rizika
Varianta „Pojištění bez garance pojistného“
- Je nastavena na variabilním principu
- Cena pojištění se mění dle vývoje na trhu pojištění v závislosti na aktuálních změnách sazeb pojišťovny
Nejčastější dotazy ke změně výše pojistného
Proč se mi navyšuje splátka k financování? Jaké jsou důvody k jejímu navýšení?
Součástí financování vozidla/vozidel je i pojištění ve variantě BEZ garance ceny pojistného. V případě této varianty je ze strany pojišťovny každoročně upravováno pojistné s ohledem na všeobecný růst cen (například vozidel, náhradních dílů a servisních prací).
Cena pojištění je zahrnuta ve splátce financování, navýšení má tedy dopad na celkové měsíční splátky. Toto navýšení je pouze v rozsahu daném pojišťovnou a k jinému navýšení nedochází.
Co znamená pojištění ve variantě Pojištění BEZ garance ceny pojistného (FLOAT)?
Jedná se o variantu, kdy může být ze strany pojišťovny pojistné každoročně upravováno.
Kde najdu informaci, že jsem si sjednal pojištění ve variantě BEZ garance pojistného?
Informace o sjednání pojištění v této variantě lze nalézt ve smlouvě k úvěru/operativnímu leasingu.
Kde je uvedeno, že jste oprávněni změnit výši pojistného?
Informace lze nalézt ve vaší smlouvě a v obchodních podmínkách úvěru/operativního leasingu v sekci pojištění.
Mohu si změnit variantu pojištění BEZ garance pojistného na variantu S garancí pojistného?
Možnost varianty pojištění se volí při sjednání financování a nelze ji v průběhu trvání smlouvy měnit.
Je možné, že se mi splátka opět sníží?
Ze strany pojišťovny je pojistné každoročně upravováno s ohledem na všeobecný růst cen (například vozidel, náhradních dílů a servisních prací). Snížení pojistného je sice v současné situaci nepravděpodobné, ale není také vyloučeno, že by mohla pojišťovna pojistné upravit i opačným způsobem.
Proč se mi navyšuje splátka k financování, když jsem neměl žádnou škodu?
I přesto, že jste neměl žádnou pojistnou událost, může pojišťovna přistoupit k navýšení pojistného. Důvodem je zejména všeobecný růst cen a nákladů (například vozidel, náhradních dílů a servisních prací).
Co mohu dělat v případě, že nesouhlasím s navýšením pojistného?
Sjednáním pojištění bez garance ceny pojistného přejímáte na sebe rizika vyplývající ze změny výše pojistného pojišťovnou. Při sjednání smlouvy berete na vědomí a akceptujete, že cena za zahrnutá pojištění může být v průběhu trvání smlouvy zvýšena a že rozsah zvýšení ceny je omezen pouze pojistnými podmínkami pojistitele nebo obchodními podmínkami.
Mohu si pojištění ze splátek k financování vyjmout?
Protože je cena pojištění zahrnuta ve splátce financování, nelze pojištění ze splátek úvěru/operativního leasingu vyjmout.
Proč se mi navyšuje splátka k financování? Jaké jsou důvody k jejímu navýšení?
Klient se splátkovým kalendářem:
Novou výši splátky a termíny k úhradě naleznete v komunikaci ve splátkovém kalendáři, který jste od nás obdržel.
Klient s fakturací:
V případě platby fakturou, informaci o nové výši platby a termín splatnosti naleznete v nadcházející faktuře, kterou od nás obdržíte v rámci standardního procesu fakturace.
Na koho se mám obrátit s dalšími dotazy?
V případě dalších dotazů se neváhejte obrátit na email klient@vwfs.cz či telefonicky (Po-Pá 9:00 – 17:00) +420 224 992 410.